Sista dagen på stan, promenad på madison aveny o 5 avenyn, SAKS, Macy`s, MOMAs butik, resan hem

Hej Ja nu har vi tyvärr kommit till sista dagen. Längtar jag hem, både ja och nej. Det har varit ett otroligt tempo. Det började på fredagen sen en stor överraskningsfest på lördagen där jag får reda på att i morgon flyger vi till New York. Så det har varit tufft men helt underbart. Först att få träffa släkten och vänner och sen göra sin drömresa. Så jag känner att jag behöver landa lite. Okej då kör vi, vi stannade på rummet till vi skulle lämna det. Så vi fick lite sovmorgon och packtid. Skönt att man kan lämna väskorna på hotellet för vårt plan gick 22 . Så vi åt vår sista frukost på vårt favoritställe pic a bagel. Nu hade vi en del presenter att fixa till våra barn och deras pojk och flickvänner. Det gick snabbt för vi visste vad vi skulle köpa . Dock så hade vi sett två saker som vi skulle ha till oss själva och dumma som vi var så köpte vi inte dom utan vi sa att vi tar dom på söndag. Tyvärr så var butiken stängd så nu ska vi se om vi kan få dom att skicka den till oss. Nu behövde vi trösta oss med lite fika och det gjorde vi med att äta en så god dansk bulle på stationen. Så coolt att det finns ett dansk bageri på stationen. Sen vandrade vi runt och tittade i butiker och njöt av livet. Nu närmade vi oss tiden när vi skulle hämta väskorna men först köpte vi två bagels med oss som vi skulle ha och mumsa på. Vi tänkte att vi tar tunnelbana till flygplatsen. Inte så smart och det kommer ni snart att förstå. Vi hade köpt två metrokort men när jag ska gå igenom har jag problem med mitt kort, dock får jag hjälp av en hjälpsam man. Jag får även hjälp med att bära min tunga väska. Så tacksam. När vi står och väntar på tåget kommer en man fram till mig och frågar var vi ska åka. Jag berättar var vi ska och då berättar han att tåget är inställt och han tar verkligen sin tid att berätta hur vi ska göra. Vi tackar för hjälpen och tar sen en taxi. Cool taxi i baksätet fanns tv och kortläsare för när du ska betala. Det stod även en skylt bråkar du med chauffören kan du få 20 år i fängelset. Så vi var snälla Väl framme på flygplatsen började kaoset, först så stod vi ca en timmes kö till att lämna in väskorna. Sen hade vi problem med att hitta rätt gate till slut hittar vi och får även reda på att planet är en timme försenad. När vi sen satt i planet fick vi stå i kö i ca en timme, helt otroligt att se alla flygplan stå i en lång kö. Precis som en bilkö. Vi flög till London och där fick vi gå och ordna nya biljetter för vi var så försenad, vi fick även gå igenom en massa kontroller igen och lämna all dricka vi hade köpt. På tal om kontroller så var den svenska passkontrollen så noga så där fick vi också stå i kö. Nu är vi hemma och ska försöka komma tillbaka till rätt tid igen. Ha nu en trevlig dag och påsk. ?